7 ξηροί καρποί που κάνουν καλό στην υγεία σας και πρέπει να βάλετε στη διατροφή σας

Οι ξηροί καρποί μας είναι οι πιο φρέσκοι στην αγορά και ψήνονται καθημερινά, αλλά αν δεν μπορείτε να αποφασίσετε τι να διαλέξετε ανάμεσα στην τεράστια ποικιλία που θα βρείτε στα καταστήματά μας, ερχόμαστε εμείς να σας βοηθήσουμε δίνοντας μιας λίστα με τους εφτά πιο υγιεινούς ξηρούς καρπούς και τα οφέλη που προσφέρει ο καθένας στην υγεία μας.

Οι ξηροί καρποί είναι βασικό συστατικό μερικών από τις αρχέγονες δίαιτες που μεγαλώσαν εκατομμύρια ανθρώπους και είναι πλούσιοι σε μη κορεσμένα λιπαρά, Ω 3 λιπαρά, φυτικές ίνες, βιταμίνη Ε και τόσα άλλα θρεπτικά συστατικά που έχουν μόνο ευεργετικά οφέλη για την υγεία σας. Αν είστε έτοιμοι να μπείτε στη διαδικασία του clean eating και θέλετε γευστικά σνακ και πρώτες ύλες για να κάνουν καλύτερες τις συνταγές σας πρέπει οπωσδήποτε να δοκιμάσετε τους ξηρούς καρπούς μας.

Φιστίκια Αιγίνης

Αυτή η ποικιλία αποτελεί τους ξηρούς καρπούς με τη μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά για την όραση. Λουτεΐνη, ζεαξανθίνη, Β καροτίνη είναι οι καλύτεροι φίλοι για τα μάτια και αυτά τα φιστίκια είναι μια τέλεια πηγή για τον οργανισμό.

Αμύγδαλα

Τα αμύγδαλα έχουν περισσότερες φυτικές ίνες σε σχέση με τους άλλους ξηρούς καρπούς. Μια μερίδα τους περιέχει όσο ασβέστιο περιέχει ένα ποτήρι γάλα και μειώνει έντονα το αίσθημα της πείνας για κάποιον που θέλει να ελέγχει τις μερίδες του. Η συστηματική κατανάλωση τους βοηθά επίσης στη μείωση της χοληστερίνης, άρα στην καταπολέμηση καρδιακών παθήσεων.

Φιστίκια (Αραχίδες)

Αυτά τα φιστίκια μεγαλώνουν στο έδαφος, άρα είναι τεχνικά όσπρια, άρα πολύ πλούσια σε πρωτεΐνη. Είναι πλούσια σε αργινίνη, ένα από τα αμινοξέα που βοηθούν στην παραγωγή νιτρικού οξέος, το οποίο διαστέλλει τις αρτηρίες και ρίχνει την πίεση του αίματος.

Καρύδια

Οι μόνοι ξηροί καρποί που περιέχουν α-λινολενικό οξύ και ωμέγα-3 λιπαρά οξέα για που βοηθούν τη λειτουργία του εγκεφάλου και της καρδιάς. Μια διατροφή πλούσια σε καρύδια μπορεί μακροπρόθεσμα να βοηθήσει στη μείωση του ρίσκου ανάπτυξης Alzheimer’s δεδομένου ότι η υψηλή συγκέντρωση αντιοξειδωτικών θωρακίζει τον εγκέφαλο.

Κάσιους

Οι ξηροί καρποί με τα λιγότερα λιπαρά είναι κάτι που αυτοί να βάλετε τη διατροφή, αν θέλετε με μία μερίδα να λαμβάνατε την απαραίτητη ποσότητα χαλκού. Ο χαλκός είναι ένα από τα μεταλλικά στοιχεία που ενισχύει τον μεταβολισμό του σιδήρου (δηλαδή σας δίνει ενέργεια), τον σχηματισμό ερυθρών αιμοσφαιρίων και την κυκλοφορία του αίματος, ενώ βοηθά στην παραγωγή ενέργειας για τα κύτταρα και είναι απαραίτητος για τα οστά και την παραγωγή συνδετικού ιστού καθώς και για την κωδικοποίηση συγκεκριμένων ενζύμων που κυμαίνονται από την εξάλειψη των ελεύθερων ριζών μέχρι την παραγωγή μελανίνης. Τόσα οφέλη για τον οργανισμό από μία μερίδα ενός, από τους πιο γευστικούς ξηρούς καρπούς.

Φουντούκια

Αυτοί οι ξηροί καρποί έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε φολικό οξύ, τη γνωστή ως βιταμίνη Β έλλειψη της οποίας σχετίζεται με ψυχικά νοσήματα όπως η κατάθλιψη. Τα φουντούκια όπως όλοι οι ξηροί καρποί είναι πλούσια σε προανθοκυανιδίνες, τα αντιοξειδωτικά που βοηθάνε την εύρυθμη λειτουργία της καρδιάς.

Πέκαν

Οι ξηροί καρποί με τη μεγαλύτερη συγκέντρωση σε αντιοξειδωτικά, κυρίως βιταμίνη Ε, προστατεύουν από τη βλάβη των κυττάρων και μειώνουν τον κίνδυνο καρκίνου, καρδιαγγειακής νόσου και νευρολογικών ασθενειών όπως η νόσος το Alzheimer’s. Μην ξεχνάμε ότι κάνουν και τέλεια τάρτα, αν βρείτε την κατάλληλη συνταγή. Ένας λιγότερο γνωστό ξηρός καρπός που μπορεί να αλλάξει τη ζωή σας γευστικά και αξίζει να ανακαλύψετε.